Wednesday, March 14, 2012

tulis vs taip

even takde sangat idea nak menaip tapi macam makin rajin laks nak update sumting kat blog ni..selalunya saya biarkan aje bersawang2..


lepas tinggalkan sekolah dulu, mmg takdenya nak menulis ni..nak tulis diari pun macam malas...sekali tulis, kang nun sebulan ke 3 bulan ke baru tulis lagi..hihihi...sebabnya saya rasa cara penulisan saya tak besh...bila baca org lain tulis besh jek..ade humour2 ckit...kdg2 serius..kdg2 menyentuh hati...tapi saya??? apsal mendatar jek cerita ko ni? tak syiok langsung nak baca..**owhhh, malu! sorok muka bwh meja**

tapi sekarang, saya rasa nak mulakan hobi menulis laks..bukan untuk dpt pasif income ke apa ke..tapi untuk kenangan di kemudian hari nanti..nanti2 bile dah tua2 bolehlah baca balik segala kisah gembira, susah senang, pengalaman dan apa2 ajelah yang saya lalui sekarang ni..

saya rasa saya patut ade interest yang baru dan takdelah saya dok boring dan tak tau nak buat apa..nak hang out dgn kekawan macam masa single mingle dulu mmg susah la kan..nak window2 shopping, kena tunggu hubby ade masa lapang..nak cuti2 laks kena tgk baki dalam bank account..hahaha..nak baca buku, jap jek saya rajin, pastu angin malas pun melanda..lgpun mcm tak sempat dgn kekangan masa mengulit Trisya...saya tanak miss apa2 moment penting dgn dia..mana taknya cepat sgt masa berlalu, tup2 dah nak 9 bulan dah dia..dulu elok jek dia terletak kat riba ms BF tp now dh melimpah2..rindu sgt wangi bau baby..dulu, sy taknak letak bedak pun, dia dh sedia ada wangi..skrg pn takmo letak bedak, kulit dia sensitip! hihihi...jimat..

pada sapa2 yang baca blog kecik saya ni, kalau ade apa2 komen tak kiralah besh ke tak besh ke jangan segan2 ye utk bagitau..saya ok je..setidak-tidaknya dapatlah perbaikan kelemahan penulisan saya..

No comments: