Monday, April 25, 2011

4D Scan @ Medi-Nur, Puchong

17/04/11 bersamaan minggu ke-30 pregnancy, sekali lagi saya ke Klinik Medi-Nur kat Puchong utk buat scan.. ni kali ke-2 saya ke klinik ni  even jauh dari Ampang, tapi saya rasa cukup selesa utk buat scan kat sini…Ms. Jezzlyn mmg peramah sangat & saya boleh btanya bermacam2 soalan berkaitan baby saya masa scan session tuh berlangsung..

Alhamdulillah, baby saya sihat & membesar dgn baik dalam tummy saya ni..berat baby dah mencapai 1.6kg..saya sgt bersyukur sbb sebelum2 ni mmg risau sgt sbb berat saya tak naik sejak 2 bulan kebelakangan ni. Lepas jek balik dari checkup kat Klinik Kesihatan mesti saya rasa down sgt sbb kena bebel dgn cik misi kat sana tuh sbb berat sy tak naik..blh sebabkan baby tak besarla, blh jdkan saya hypo (kurang darah) laa..aduhhh, mmg menakutkan betul bila dorang bebel2 pasal impact ke atas saya n baby..stress btol tiap kali balik dr KK..tp dorg bukan nak buat scan ke apa ke utk pastikan baby saya sihat n saya pn tak bermasalah.

Masa mula2 saya masuk bilik scan tuh, baby takmo tunjuk muka pun..dia tido meniarap mengadap ke bahagian belakang saya..haihhh..patutlah saya selalu rasa pergerakan kat bhgn belakang..hehe..ms jezzlyn kacau  baby berkali2 barulah baby mengalihkan kedudukannya mengadap ke depan..maybe dia dengar suara hati mama dia dok panggil2 dia..yelah, saya mmg excited nak tgk baby lg…sbb rasa tgk dia bergerak2 dlm tummy ni tersangatlah comel.. J Mesti nanti bila baby dah lahir, saya akan rindu nak rasa movement dia macam sekarang ni..

Kedudukan baby adalah normal..harap2 sampai nak lahir nanti kedudukan baby akan seperti itu..seperti sesi pertama, saya diberikan beberapa keping gambar baby dan 1 CD utk simpanan saya..masa yang pertama ritu, klinik tuh charge saya RM 100 tp utk kali ke-2 ni hanya RM 90 aje..maybe sbb saya direct buat appointment dgn Ms. Jezzlyn kot.. hehe..

3 comments:

ReyhaEphyra said...

salam tuan rumah :-)
nak tny la... mcmana nak wat appointment dgn ms jezzlyn 2? ada no phone direct dia ke? sy duk cr klinik tuk wat 3d scan ni

Intan said...

salam perkenalan reyha,
ni no phone ms jezzlyn
017-6202933

alamat medi-nur klinik tuh:
22, jalan PU 7/3,
taman puchong utama

Unknown said...

terima kasih banyak atas testimonial ye , boleh refer www.3d-4d-scan-malaysia.com atau www.bayi-ibu.com/3d-4d-scan-malaysia untuk latest package ye ... kalau tidak jumpa muka baby FREE , jantina tak nampak free untuk 22minggu keatas , REFUND kalau jantina salah .. guarantee services ye ... 2d detail scan , 5d scan>> HDlive juga available di ampang , boleh refer kat facebook untuk latest update sonographer bertugas termasuk miss jezzlyn, miss celynn, miss shanice , miss ada , miss irene di facebook >> https://goo.gl/53vyFG ... cuba klik link ni ye.. sebarang masalah semasa booking online sila sms 0176202933/0164383366 (SMS sahaja) , book sahaja bayar semua lepas scan.