Thursday, April 7, 2011

Alahai bos ku!

Dua minggu lepas mood saya sangatlah down..itulah sebabnya saya biarkan aje blog saya ni bersawang2 sebab mood dah ke laut dah masa tuh.  Bos saya macam saja cari pasal dengan saya..sedih btol rasa hati.

Sampaikan saya rasa serba tak kena untuk bekerja. Nak pergi keje pun dah jadi malas. Ada ada aje yang tak kena even keje saya dah buat dgn elok dan bagus. No complaint from other department or outsider such as my client under my portfolio. Tapi itulah, bila orang dah tak suka tuh sebagus mana pun kita orang tetap tutup pintu hati mereka.

Ari2 pada incik hubby la saya mengadu even hubby tak bg solution pun..yelah, hubby saya sgtlah baik dan pendiam..cesss..tp sesekali tuh bagilah opinion utk legakan hati isteri ni kan..Sampaikan satu tahap, saya mcm nekad nak resign jek lepas bersalin nanti. Tapi sian laks hubby nak tanggung sorang expenses kalau saya resign tak dapat keje lg masa tu. So, saya berjaya sabarkan hati utk bertahan sampai dapat keje lain.

Inilah pertama kali saya dapat superior yang betul2 tak professional treat staff. Semua keje dilambakkan pada staff, no boundry! Time tu lah teringat balik kat bos lama yang slow tapi baik dan helpful.. J dan teringat jugalah pada ex-bos masa mula2 join company ni dulu..lepasan Harvard Uni yang bijak dan baik..miss her! Dah banyak dah saya bertukar2 bos rupenya sejak dari saya mula2 join company ni sejak tahun 2008.

Tapi, sekarang saya dah ok..sebab, saya malas nak fikir dan stress kan diri sendiri..lagi 2 bln je kena dtg keje, lepas ni cuti panjang utk bersalin. Apa nak jadi utk 2 bulan tuh, jadilah..biarlah berterabur balik AR ni. Cik tukang cuci nak rest puas2 2 bulan..saya ni tukang cuci utk AR, masa mula2 join rasa nak pengsan tengok AR company ni sangat terabur, patutlah team lead AR before saya sume cepat resign..ada yang keje seminggu dah resign, keje sbln dah tender..ekeke..kiranya saya pecah record la, mampu bertahan sampai 3 tahun handling AR kat sini.. J

Dah penat dah, sambung nanti2 laaa…zzzz..

No comments: