Thursday, April 28, 2011

Pureen warehouse sales - 23 Apr 2011

Ni mmg warehouse yang saya tunggu2..yelah, saya aim nak beli baju baby n keperluan lain utk saya n baby. Warehouse sale kali ni berlangsung 2 hari; 23 – 24 April 2011.

Saya gerak dari rumah pun dah agak lewat..pukul 10 lebih tu dah kira lewat utk menyerang warehouse sale tau..kalau ikut comments org yang penah pegi, dorg nasihatkan pegi seawal pukul 8 pagi..tunggu pintu buka pada pukul 8.30 pagi..barulah senang nak memilih barang2 yang kita plan nak beli & membuat pembayaran. Traffic sangat slow masa kami menghampiran tempat warehouse sale tu..sbnrnya kami mmg tak tau pun kat mana tempatnya Submit Co ni, main redah jek la..sepanjang jalan dah nampak org menjinjit berplastik2 besar brgan Pureen. Dalam hati, uiissshhh..melonjak2 tak sabar nak menyertai aktiviti menyoping..J

Hubby turunkan saya kat depan tempat sale tuh..sementara dia akan cari parking..sebab nk dpt parking sgt susah ye.

Masuk aje kat dalam tuh, haiyakkk..ramainya org!!! Saya terus ambil beg plastic IKEA yang beso untuk isi barang yang saya nak beli nanti. Panas betul la kat dalam tu, pengudaraan tak bagus langsung..org teramatlah ramai..mmg berhimpit2..saya main capai aje brg yang saya fikir perlu, dah takde dah nak pilih2 vry particular macam selalu.

Hubby sampai bila saya dah kat tempat baju baby..sib baik dia dapat cari saya dalam lautan manusia tu. Baju dah tak banyak pilihan sebab ramai yang awal2 tu dah ambil ikut suka dorg dan kemudian pilih kat tepi2 laluan tuh..pastu dorg tinggalkan aje baju2 tu kat tempat dorg pilih tuh..last2 kat tempat pameran tuh kosong jek, takde baju. Saya pun main sambar aje apa yang ada, saja cari yang lain2 kaler..ade biru, putih, hijau dan pink..pink sangat banyak tau..lepas penat berhimpit2 memilih baju tuh, saya pun join duduk sesama org ramai kat tepi2 laluan tuh utk memilih baju yg betul2 saya nak. Banyak jugalah yang saya ketepikan sebab terasa macam teramat banyak saya dah ambil. J

Nak buat bayaran pun punyalah panjang kena Q..hubby awal2 lagi dah Q, sementara saya masih sibuk memilih barang lagi..so, taklah lama sangat nak tunggu membayar nanti..dalam pada hubby dah Q tuh, saya sempat lagi menyambar diapers, maternity pad, detergent, wet tissue (padahal dah beli byk dah ritu, geram sebab murah J) etc. Kesimpulannya, 90% keperluan baby dah siap dah tinggal nak beli minyak2 jek lagi nanti..

Total damage : RM 314.00

Kira orait la kan amount tuh sebab mmg byk betul barang yang saya beli..

No comments: