Friday, May 6, 2011

Pregnant Minggu ke 29 - 32

Dah lama saya tak bercerita tentang perkembangan saya sepanjang saya preggy ni..

Diam tak diam dah masuk minggu ke 33 rupanya saya preggy..perut pun makin lama makin membesar. Serius, mmg cepat sangat perut ni besar..baby saya pun semakin aktif tapi dari pembacaan start minggu ke – 36 ke atas nanti kita akan slow sikit rasa baby bergerak sebab ruang utk dia dah semakin limited. So, sekarang mmg saya betul2 menghayati setiap gerakan baby. Mesti nanti saya akan rindu nak rasa movement baby even kdg2 senak perut saya ni bila dia bpusing2 kat dalam tuh.

Bukan aje baby yang aktif, saya pn aktif jugak..sempat lagi  ke Kuantan utk menghadiri undangan perkahwinan kawan saya, Sue, pegi ke Pureen warehouse sale (ramai btol org!), attend antenatal class kat TTDI on 30/04/11 (on my 1st anniversary) and attend kenduri kawin sedara belah hubby kat Perak..1st time blk kg mak mertua ni! Merasalah baby ni dibawa ke Pantai Timur and ke Utara dalam masa 3 minggu.. J baby mama ni mmg baik bila bab2 pegi jejalan ni.

Bersyukur sangat saya sebab dipermudahkan segala urusan sepanjang saya preggy ni..takde dah sakit2 sejak masuk 2nd trimester just sakit pinggang aje lah..tapi itu kira normal utk org preggy, menurut kwn2 saya la..masa mula2 preggy saya mengalami evening sickness, start jek pukul 4 petang sy mula tak sihat..pastu bila senja, saya dah kesejukan! Mmg tak blh nk buat apa2 la lepas blk keje. Kepala ni asik fikir nak MC aje malam2 tuh tp bila bgn pagi, mmg sihat sgt la! So takan nak MC kan? L  

Saya berdoa moga saya dapat kekuatan utk melahirkan baby saya secara normal nanti..harap2 baby takla terlalu besar utk memudahkan saya melahirkan dia nanti. Mr Hubby, nanti temankan I ye masa dlm labor room..i want u to be by my side, jgn pengsan laks tau J

No comments: