Thursday, April 7, 2011

Pregnant Minggu ke - 26 & 27

Saya mula busy buat checklist itu ini utk beli brg keperluan baby & saya masa berpantang nanti..terasa sangat sekejap je preggy ni, lagi 13 minggu lebih kurang dah nak due..dolu2 masa nak kawin dulu pun saya sibuk buat checklist ingatkan lepas tuh dah takde dah buat checklist sume tapi rupenya kena buat jgk..yelah dalam cycle hidup seorang perempuan kan yang penting adalah saat utk berkahwin dan mendapat cahaya mata..alhamdulillah, saya berpeluang untuk merasai saat2 itu..

Owhhh…sebut pasal nak bersalin ni, saya sangat takut tau nak bersalin sebenarnya..bdebar2 jek rasa hati ni..saya fobia dengan SAKIT! kalau masa preggy, saya sangat excited dgn perubahan diri saya dan menanti kehadiran baby.

Ke sana ke mari saya heret hubby cari barang baby...rambang mata nak membeli baju2 baby tapi nasib baik saya mampu kawal nafsu membeli.. J  just beli 4 - 5 pasang je..nati bila dah last minute, saya beli la lagi..lagipun saya nak tunggu Pureen warehouse sale @ 23 - 24 April nanti..dalam pada hubby standby Sabtu & Ahad, sempat jugak kitaorg pegi Anakku warehouse sale kat Subang Avenue..dapatlah bedding set utk si comel saya..kesimpulannya lagi 40% jek lagi nak kena prepare.

Saya dah niat nak full breastfeed my baby bila lahir nanti. Harap2 dipermudahkanlah nanti.

Mgu ke – 27, saya ada check up kat Klinik AU2..ohhhh…nooooo..berat saya tak naik utk masa sbln ni.. 46KG jek berat saya tau…mulalah cik nurse tuh buat bising bila berat saya tak naik…nak buat cemanakan..saya hanya menurut perintah dorang yang suh saya ikut diet diabetic..tp saya pun risau jugak baby saya tak membesar spt yang sepatutnya..

Baby saya makin aktif. Mungkin space utk baby bergerak dah makin limited tuh yang dia aktif tendang2 tuh..dan, bila saya ajar dia ptg2 or malam2 mmg response dia amatlah baik..macam betul2 belajar dalam tummy saya je..saya ajar dia mengeja, mengira, membaca, kenal bentuk, kenal colour..mcm2 la yang simple2..makin bijak baby mama ni! Mmg penat la utk org bekerja spt saya, balik rumah kadang2 rushing memasak, lepas tuh nak mengajar lagi..tapi, sbnrnya bukanlah perlukan masa berjam2 pun utk mengajar ni, saya just spend 10 minutes utk ajar baby saya. Cukuplah kan sebab during office hour, baby dah cukup stress mengadap keje accounting & perangai org yang memacam hal tiap2 hari.

No comments: