Wednesday, March 7, 2012

apakah dan mengapakah

hari ni sungguh memenatkan..sungguh! hari ni datang office dgn semangat waja untuk menyiapkan tugasan tertunggak..bila assistant saya coti awal2 bulan begini, mmg tak tercukup tangan nak cover..manakan tidaknya awal bulan mmg masa yang sangat la kucar kacir macam dilanggar garuda untuk AR..dan seluruh Finance dept..

apsalnye bersemangat tapi mcm merundum jek ni cik kak weh?

  1. invoice saya melambak dari last week tak sempat nak buat..so pagi2 dikala masih fresh dan org masih belum memulakan keje saya dah mula buat keje..kalau tak dapat increment dan bonus, tak tau la nak kata apa ni..
  2. revenue accrual pun melambai2 suh setelkan...mr lee dah mula garuk2 kepala minta figure kat kak liante..ingat nak petik dari langit ke figure revenue accrual tuh? kang saya dok letak jek figure ikut sesuka hati, mau terpengsan BOD tgk profit tah apa2...kalau jual barang mcm kete tuh senang nak buat accrual tapi ini nak kire untung jual org...kang termelompat org2 kat manpower dept tuh kang..
  3. ade new task assigned on my shoulder..kiranya "baby" saya la ni...saya tengah sungguh2 serahkan jiwa untuk memastikan saya dapat lahirkan ia dalam masa terdekat untuk mengekang kebocoran cash dalam co dan masing2 especially BU takdela blur mana pegi duit yg masuk saban hari tuh...so tunggu...habislah manpower dept lepas ni kalau "baby" ni dah berjaya dilahirkan..kalau lambat jek dorg hntr billing dan manjakan sgt consultant dorg tuh mmg takkan boleh dibagi muka lg la..
  4. hal personal tetiba jek muncul di saat saya teramatlah tak blh nak bernafas ini...moga dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezki kami suami isteri..masalahnya saya tak boleh nak bersuara dalam hal ini..owh, kenapalah sgt complicated? tapi as a person, memang saya mcm tak puas ati sikit..kalau org buat bisnes utk dpt untung apsal run biz asik rugi dan tak ok??? until when nak top up modal...gunung yg tinggi kalau asik ditarah pun boleh landai...so mood fedup sudah mari..
  5. teringin nak bercuti2 malaysia tapi bilakah??? hampir tiap minggu hubby dok standby jek...bangla pun tau cuti tau! nxt week adalah matta fair...incik hubby, apa plan?? **wink wink wink..

No comments: