Saturday, November 9, 2013

Mother-Daughter bonding @ Genting

hubby kebetulan kena keje di genting untuk 4 ari..dan lagi kebetulan saya pulak mmg apply cuti pada isnin, sehari sebelum cuti maal hijrah ritu..bila hubby ajak aje trus saya cakap, OK! suka sgt, dok kat KL aje sgt ler dekat dgn genting tp sejak trisya lahir ktorg tak penah p genting..sian sgt la awak wahai anak..hiks..

isnin tuh, sampai genting kul 9 lebih..hubby park aje kete di first world hotel, dia trus chow..terkontang kanting mak tau nak handle anak sorang..cisss..takpe, kite mmg independent kan..trus siap2kan barang anak..moh kite jejalan tgk apa yang patut..

saya pun agak blur kalau kena jalan sengsorang, tp senang aje rupenya..in door theme park adalah di kwsn first world tu jugak..anak saya dah meronta2 nak main...terjerit2 tgk roller coaster bdk kecik tuh...berani gile minachik ni..

saya pun belilah 1 day unlimited pass utk in door theme park...adult adalah RM 32 dan kanak2 yg 90cm ke atas adalah RM 30..anak saya masih tak cukup ketinggian..makanya adalah FREE...

meronta2 dia nak naik permainan kete tp bila masuk je kat tempat Q tuh...dia menangis tak ingat dunia sebab dia xberani kalau mama tak join sekali...mana bley mama join wahai anak...kete tuh cinonet aje...muat utk saiz-saiz awak aje..pastu saya ajak dia naik rainder..dia panggil deer...kikiki...seronok, tak ramai org sbb bukan cuti pun ari isnin tuh..pas naik deer...moh kite naik horse laks..pastu naik ship...lepas ship naik train...owwwhhhh...mama so tired...kelakar pun ade jgk...sume tu mainan bdk2..tp saya kena join sbb anak saya masih kecik..tp takpe, mama still ade aura childish lagi..masa ni la nak bangkitkan jiwa muda mama...

tghr tuh, trisya dah meraung2 menangis..sebab dah kepenatan...saya cari tempat duduk pun takde..nak tanak terpaksa seret dia p masuk ke kereta..buatkan dia susu...dia sgt penat...sian...nagis2 panggil papa...papa...papa...alahai...macam kena culik pun ade jugak..





 happy face dpt naik rainder aka deer..dah pandai buat peace!

both of us yang kepenatan...dah dpt masuk bilik...lg best sebab dah makan...perut dah kenyang kan..papa dah p keje balik..ktorg buat aktiviti makan chocolate..popcorn..so heaven!

 cantik gigi trisya..saya mmg particular menjaga gigi dia..sebab tanak cepat rosak..ari2 kena gosok..my rule ^_-

 ni hari ke-2...cuti maal hijrah...happy aje trisya dpt naik horse..berkali2 beratur main horse..kasi dia btol2 puas..nanti ptg dah nak balik..

 dah mula berani..pegang sendiri..mama bley dok jauh sikit

 naik reindeer aka deer lagi...sama jugak...naik berkali2 sampai muak..

 ni naik ship..berkali2 jugak naik...siap bley ktorg rest jap..bg trisya minum susu pastu sambung lg naik ship..



lepas dari naik ship, trisya dah buat ragam..menangis2 lagi..moh la kite rest kat bilik ye..xsempat pun saya nak bungkus utk lunch...waaaa...lapar...sampai bilik, dia tido xingat dunia sampai kul 4 lbh..perut mama dah nyanyi riang ni...dia bgn aje...trus ajak p makan..

ms turun nak balik cuaca sejuk dingin aje...besttt...suka...suka...trisya ckp kabussss....mmg best lain dr yg lain feel bila dpt dok kat tempat sejuk..lama dah tak naik cameron...ehhhh????

No comments: