Saturday, November 9, 2013

aktiviti di petang2 hari

just nak share aje...ni aktiviti saya petang2 lepas balik keje sementara tunggu ikan/ ayam defrost untuk sediakan dinner..

mini garden saya..ade pokok kacang panjang, serai, pandan (yg ni dh kontot kena mesin dengan org yg bersihkan area perumahan kami), pokok jagung, lada merah, kunyit (baru tanam, tak tumbuh lagi), halia, pokok kari...

selain dari pokok utk kegunaan harian, saya semangat ke UPM masa konvo dorang 2 minggu lepas...saya beli pokok mangga chokonan (btol ke ejaan ni eh), dokong, cempedak madu dan belimbing buluh..

semalam, dah selamat dah tanam semuanya..mula2nya tanam pokok mangga aje...

so, saya dah dapat aktiviti petang2 yang at least dapat mengeluarkan peluh sikit dan mmg berfaedah..tp pesal saya semai sawi tak mo hidup eh? susah benor laks nak tanam sawi..tapi tembikan saya dah hidup dah...


 
 semak lagi mini garden saya...nanti free2 saya cangkul semua rumput2 tuh...gemok2 laks rumput ni sebab dia dpt manfaat dari baja yang saya dok tabur utk pokok2 saya..hey parasit btol laa...nanti akan ku hapuskan ko! tungguuu aje la..


No comments: