Tuesday, May 22, 2012

sambutan hari ibu versi saya

Lohhh...! Haram lak hukum sambut hari ibu..lerrr..tak kira la yang penting niat hokeh..lainlah kalau sambut hari ibu yang tutttttt tu memang la haram..saya sambut hari mak saya..saya nak raikan mak dan mak mertua saya..tak kira, nak jugak sambut..nak juga buat makan2 or potong2 kek..

saya nak raikan ibu yang membesarkan saya..yang dok bersengkang mata nak jaga bila saya sakit masa kecik2 dulu tuh..yang ajar saya tentang kehidupan..salah ke nak appreciate mak yang lahirkan kita? mmg hari2 saya sayang mak tapi saya just nak happy kan mak saya pada satu hari yang istimewa..mesti mak seronok bila anak2 buat sumting yang lain dari lain pada certain2 hari kan...kalau saya pun haruslah saya suka bila anak saya tunjukkan lebih kasih sayang n treat kite lebih baik dr kebiasaan utk satu hari tuh kan..

lagipun mmg padan sgt la dgn saya yang berat mulut nk ckp, intan sayang mak ni kan..lagi pun macam buang tebiat jek kalau dok cakap tiap2 hari...hehehe..ek eleh..memalu la sangat..

yang mak mertua pun even tak besarkan saya tp jasa dia menjaga anak saya yg byk ragam tu mmg sgt2 saya hargai..dah tu dia juga yang lahirkan hubby yang tah apa ragam masa kecik dan jaga dan membesarkan mr papa tu dgn baik...anak emak! ceh...ayat jeles...ahaksss..so, saya sambut jugak hari ibu dgn mak mertua...

tahun ni saya sambut 2 kali hari ibu..sangat tamak! hihihi...kalau boleh saya nak fair to both families dan yg penting hepi..

layan dulu la picca masa sambutan hari ibu dgn MIL kt ampang..tp pic MIL takde laks sbb masa dorg makan2 ni saya menunggu masa berbuka puasa..lgpun tak well prepared pun..just beli KFC n kek je...


kek yang saya beli kat kedai roti n kek kt viva..sbb dh terjatuh chenta dgn roti dr kedai ni..


comel je kek sesuai la utk family ktorg


masam sungguh muka sbb tak sabar nk tunggu nk makan kek


kemain laju lg dia dok nk meniup..igt sambut birthday dia agaknya..aummm...


iskk..tak bg makan pun..tu kot yg dia dok ckp dlm hati..


papa n anak yg dh comot sbb trisya dgn lajunya capai kek..


penah tgk kek 3 garis? ni la dia..kek 3 garis hasil tangan trisya :p


ok dah..nanti sambung lak dgn hari ibu yang saya dok sambut dgn mak saya kat kg..pic dlm dlsr lg..tak transfer ke lappy lg..

=====================================

No comments: