Tuesday, May 22, 2012

pre celebration hari ibu

bertungkus lumus la saya terkial2 sediakan semua bahan utk perap la..utk masakla..sorang2 hokey! takde org tolong pun..sebab saya balik awal dr semua org..cis..sajala tuh sume org balik lambat2kan..dahla dgn nk layan si kecik yg kadang2 ngadanye lebih dr biasa..minta perhatian mama..

pagi2 lagi dh ke pasar..kali ni tak ke pasar spg pertang, saya straight ke pasar bahau..byk sikit bahan yang blh saya beli..begitu begini, dh tengahari baru setel semuanya..sampai umah je trus bersih ayam dan potong siap2 utk buat sate..yesss! first try hanya utk mak..dah siap perap ayam dgn bahan2 perap which saya tak tau la betol ke tak resepi saya tu sebab saya main belasah jek ikut sesedap hati saya je...tak dapek la nk check2 resepi kat internet bebagai de..umah saya takde access berukband..

mehla layan picca lak..


kuah sate in the making..wallah..lama dah tak buat kuah kacang sib baik menjadi


siap rebus kerang lagi..mak yg teringin nak makan..dia yang dok memesan suh saya beli kat pasar..turutkan aje


ayam yang diperap


pak incik yang berjaya menghidupkan api guna sabut dan tempurung..nak beli arang dia tak mo kan..rasakan..


adei! mata pedih byk sgt asap msk mata.. :))


first round bakar sate dgn mak senja sabtu, 5/5/12


mak yang gembira dpt bakar sate..rumah saya tak penah buat bakar2 sate ni..kalau ade pun bakar ikan or bbq ayam jek..


ni baru 1st round bakar sate dgn mak..ade lg 2nd round keesokkannya...sgt protokol majlisnya..kena bakar semua siap2 baru blh makan..dah sejuk kejung semua baru la blh makan..hik3...dgn saya senang jek..bakar2 n bila dh masak tuh blh je nk makan..tak payah nk tunggu2..lg best..panas..blh rebut2...syiokk...


ade sambungannya lagi...

No comments: