Thursday, March 17, 2011

Pregnant Minggu ke-25

Cepatnya masa berlalu..dah minggu ke 25 rupanya..perut pun makin ketara membesar..kalau minggu 4 bln lebih dulu, semua org dok tnya, betol ke preggy ni? Perut tak nampak lgsg..ekeke..masa tuhlah terasa sangat kecik sgt kot saya ni smpi dh 4 bln lebih pun tak nmpk perut lg..

Saya baru mula ambil supplement NeuroGain PB untuk perkembangan otak baby..patutnya dari awal lg saya dah ambil tapi saya lupa even kawan opis dah igtkan saya before dia bersalin bulan Dec hari tuh lagi...selain Neurogain tuh, saya beli jugak kalsium magnesium utk mengelakkan saya sakit tulang dan gigi rapuh lepas bersalin nanti.

Hari Sabtu @ 12.03.11, saya punya la hepi sebab incik hubby dah set appointment dgn satu klinik kt Puchong utk buat scan 4D..berdebar2 dan excited betol saya..pagi2 dah bangun..siap tukar handbag, pakai handbag baru kaler orange lagi sbb nak kasik match dgn baju preggy kaler peach n kasut orange saya..hahaha..kelakar sungguh..punyala semangat nak buat sume tuh semata2 nak tgk baby..

Kagum dan rasa nak nages jek bila tgk baby tuh bgerak2 dlm tummy saya ni..alhamdulillah, baby sihat dan pertumbuhan baby juga baik..semuanya dalam graf maknanya takla terlalu kecik atau terlalu besar..dan cik misi yang buat scan tuh cakap, saya blh lahirkan baby secara normal kalau kedudukan baby tak berubah bila hampir masa untuk melahirkan nanti..alhamdulillah!!! saya sangat bersyukur dgn pemberian MU Ya Allah..

Yang paling buat saya speechless adalah baby saya tido betul-betul macam saya..saya suka tido letak tangan kat dahi or kat muka…baby saya ni pun tido macam tuh…ala2 malu2 aje..hehe..gender baby saya? Biarlah jadi surprise aje…berat baby saya sekarang adalah 688g...

Balik dari klinik, saya singgah ke pameran baby kat sri petaling..tak beli apa pun sbb brg tak menarik sangat dan tak banyak pilihan  jek macam katil baby, stroller & infant carrier…tang baju tuh saya plan nk beli last minute aje…yg penting nak kena sediakan brg2 besar2 dulu dan yg remeh2…takpe, awal bulan 4 nanti saya akan mula shopping brg2 keperluan baby & saya untuk berpantang..

No comments: