Friday, March 4, 2011

Pregnant Minggu ke-24

Minggu ni dah masuk minggu ke 24 rupenya ade jasad bernyawa dalam rahim saya ni..makin hari makin bahagia saya rasa..pergerakan baby makin kerap dan kuat saya rasa...kadang2 sampai terkejut2 saya bile baby menendang..

Sekarang, saya rasa baby saya makin kenal dengan suara saya. Ada satu hari tuh, saya marah2 manja baby saya ni, yelah dah pukul 11 malam ke atas baru la dia aktif bergerak..sebab kalau saya tak ajar dr sekarang, nanti bila baby dah lahir nanti jadik rutinnya plak bgn tgh2 malam..saya jugak yg susah nanti...jadik zombi laks bila nak gi office pepagi..jadiknya sekarang ni, baby dah faham yang dia patut berjaga awal malam dan tido bila pukul 10 ke atas..macam tu lah baby genius mummy!

Indah betul perasaan yang saya alami ni..bila dapat rasa pergerakan baby ni..

Mlm tadi lepas maghrib, saya ke Popular Bookstore kat Wangsa Walk..apa saya cari??? hehehe..saya cari buku ABC, 123, shapes, colours nak ajar baby saya ni..punyala semangat nak ajar baby ni dari dlm perut lg kan..hehe..tp kelakar jek cakap sorang2 siap eja2, pronounce loudly in english n malay...hrp2 berjaya la cara saya in making of my baby genius...

Kul 10 malam jek baby dah slow gerak..penat sgt agaknye sebab siangnya sy sgt pressure keje, mlm laks sy bwk p bookstore...cari buku utk dia jgk kan.. :D Good nite baby, mama sayang kamu!

No comments: