Thursday, June 28, 2012

on trisya's birthday party

sambung balik cerita pasal birthday anak dara saya..asik tertangguh je nk update entry ni, kat opis sgt sibuk sampai abis tenaga saya dibuatnya..division sy short of staff, so keje yg kena buat jadik double la..even senior post, sy terasa mcm clerk je skrg ni..sume benda kena buat sendiri..ade assistant laks umpama takde je..adehh! btol2 rasa terbeban skrg ni...nk mengadu pada sapa? ade ke org nk dgr luahan hati sy ni? takde kot, anak tiri mana org peduli!

demi rezeki yang halal dan yang diberkati, saya akan berikan yang terbaik utk keje saya..takpela org nk cari pasal pun, rezeki dia..kalau dia rasa datang keje selama 8 jam just utk cari pasal n ikut kepala sendiri, ikut sukalaa..agaknya dia rasa berkat kot cara cmtu..saya redha jekla..mcm2 org buat kat saya, saya terima je..insyaallah, ade penyelesaian utk tiap dugaan tu..

marilah sambung cerita pasal birthday yayang sy ni..

actually birthday trisya kami celebrate kt umah akak ipar sebab dia buat majlis doa selamat sempena anaknya selamat berkhatan cuti skolah yang lepas...dah date yang dipilih tuh mmg jatuh pada hari jadi trisya maka ktorg pn setujulah utk celebrate sekali kat sana..

disebabkan celebrate kat umah org, maka gambar tiup lilin, gambar kenangan sekeluarga dgn kek semuanya takde..yang ni sgt frust! sebab saya nk abadikan kenangan terindah dlm diari saya sbg mama celebrate birthday yang pertama kali utk anak sendiri! nasib baik plan saya nk buat games segala bagai tak jadi sebab sedar diri anda bukan dirumah sendiri..haha..klu tak lg huru hara kan..

dalam pada sedih takde pic yang elok masa trisya tiup lilin, pic dgn papa masa tiup lilin...pic dgn all the kids yang meraikan birthday trisya..saya ade VIDEO masa dorg nyanyi lagu birthday tuh...hihihi..yg tu jela kenangan trisya bila besar nanti..kalau la zaman tu nanti masih boleh tgk video tuh..yela, mcm dl zaman disket...skrg mana ade lg disket2 ni kan...hahaha..

majlis kalau ikutkan perancangan awal dlm kul 230 ptg cegitu..tapinya adik saya dok request lewatkan sikit ke kul 3..tp, kul 230 tuh mcm dh ramai je bdk2...kang dok tunggu2 kang dorang balik lak..so, stick je la...230 saya dok tukar uniform trisya...marilah pakai dress lacey yang mama belikan semata2 utk majlis ni..siap alter lagi bahunya kasi pendek sikit supaya nampak elok terletak kat bdn dia..

 

trisya masih fresh..pagi2 dah main belon..tp masa potong kek, semua belon ni tah pegi mana..



the goodie bags for the kids..takde pn pic ms preparation memasukkan coklat, sweets n wafer dlm ni... :(



sticker utk lekatkan plastik goodie bag..special mama tempah tau..hihihi..



sebelum majlis..nak amik gambar ktorg sekeluarga dgn mak mertua pun tak dpt..sib baik ade pic kat dapur ni..tu pn hubby takde..akak pun takde..ermm...



the crowd..ramai kanak2 time ni..semua tak sbr nk tunggu kek..hihi..patutnya belon2 ditabur2 kat lantai dekat dgn kek..table tuh pn tak setting btol..alas meja pn tak sempat nk letak..patutnya kedudukan kek tuh kat tempat saya dok lalu tuh..sebab kat situ saya ade tampalkan pelekat happy birthday kat dinding..tp rupenya kt situ tak strategik utk tampal pelekat tuh sebab kat situlah port org landing..o em gee!

 
pic berdua dgn trisya pun blur :( semua org mcm tak sabar2 nak potong kek yang kiut tuh..sedey!



pic kami sekeluarga..nasib baik yang ni menjadi even ade "gangguan" dlm pic ni



trisya dah penat..n dah mula cari pasal..yeye dia pegang pun dia dh cebik2 nages



the only fren yang dtg..thanx mia for coming..dgn bwk anak yang demam lagi..saya pn tak ajak ramai kwn2 pun sebab majlis ni tak buat kat umah saya kan..so tak syiok la...kwn2 UKM yang sy ajak sume ade hal..eleh, ye ye ade hal..maklumla majlisnya jauh nun kt bukit subang...sume ckp ade hal...cehhh!!!



my sis n her frens ~ lambatla u guys smpi..tak sempat nk potong kek n nyanyi lagu birthday sekali..klu acu ni dtg awl sure acu laserkan org yang tak bg chance ktorg snap pic tuh kan? hahah ~~ :p



No comments: