Wednesday, June 13, 2012

3D4N holiday di gleneagles

yes, ni la sebabnya saya tak boleh nk update blog ni lately..
saya p bercuti! bukan p bercuti yang syiok2 merehat2 minda dan menikmati suasana baru di tempat org tapinya bercuti di spital..bukan sehari dua tapi 4 malam gitu..
puncanya, trisya demam panas!

trisya start demam panas ari sabtu masa saya balik kg tuh lagi..tak sangka melarat sampai menakutkan saya sendiri..suhunya hampir sangat 40C..hari ahad kul 3 pagi dah p spital sebab panas sgt bdn dia...pastu siang ahad tuh dah kebah sikit panasnya..malamnya panas semula..haihhh..tapi mama n papa dia tetap ke ofis isnin tuh..yelah, takan nk cuti laks kan, cuti saya dahla tak byk mana..lainla hubby cuti kemain byk...balik dr ofis ptg tu, bdn dia mmg panas..dan dia nmpk tak bermaya..alah, kesian..

balik umah, dia dah makin tak bermaya..saya dh tak tentu arah..tak tau nak bwk spital ke nak terus lap2 dia dgn air asam jawa..last2 bwk jgk ke spital sebab suhunya tak jgk mau turun..38C ke atas maintain..bahaya utk bdk kecik mcm dia, risau kena sawan tarik je..nauzubillah! minta dijauhkan dan diberikan kesihatan fizikal n mental yg baik utk anak saya..

sampai kat spital, suhu dia 39.6C..yg buat sy terkilan tu, gleneagles ni namanya private tp kemain slow servisnya..nak tunggu jmpe doctor, ambik masa lbh krg sama kt GH je..sejam lbh jgk menunggu..patutnya private hosp ni laju la sikit sesuai dgn kadar caj yg dikenakan..tapinya..

masuk jmpe doc, doc suggest admitted trisya utk buat blood test n urine test dan untuk pantau keadaan dia..saya mmg takde halangan sebab kalau dok umah pun, saya mmg tak tau nk buat apa kalau suhunya makin naik..dok masukkan ubat kat bo%+@+ dia utk turunkan suhu..

dedicated doctor utk trisya adalah doc Iean..pakar kanak2..kemain takut trisya dgn doc Iean ni..doc ni dtg je memcebik2 dia nk nangis yelah dia takut kena check n cucuk2...



ini name tag trisya ~~ bilik 466 katil 4, tapi tukar bilik ke bilik no 470 pada hari ke 2 sebab jiran sebelah katil saya tuh memekak bawak seisi keluarga dia dtg kat spital dr pagi smpi petang..berlari2 menjerit2 anak2 dia dlm ward tuh..saya naik tak selesa dan trisya langsung tak blh tido hari tuh..



masamnya muka dia..tanda protes! tak sukala balut2 tangan ni..



tak syiok mama dok sini..tak blh nk merangkak laju2 mcm kat rumah..



even sakit, makan tetap makan..tu la baiknya trisya ni..ade selera nak makan..n minum susu..takdela risau sgt sy dia dehydration



sakit2 pun ceria jgk...main kemain lagi rancaknya..kat level yang saya duduk ni ade indoor playground..mmg seronokla trisya main2 kat sini..tp tak blh dibiarkan sgt takut bdk2 terpijak dia jek..dia kan kecik lagi, bdk2 tuh sume dh besar dok berkejar2an








sambung next entry tentang trisya jadik zombie..

No comments: