Monday, October 18, 2010

pindah rumah

dah lama saya tak berpindah, last sekali saya pindah dari Kuantan ke KL in 2008...kali ni saya kena pindah lagi...kali ni dari umah sekarang yakni umah sewa saya kat Bdr Sri Permaisuri, Cheras ke Ukay Perdana...

dari awl bulan saya dok ulang alik ke UP..mula2 datang tgk kwsn..weekend seterusnya datang untuk basuh rumah..pastu, hantar barang2 yang blh dimuatkan dlm kereta, pastu cat rumah...cat rumah, saya sub pada abg ipar saya...elok jgk hasilnya...saya pilih kaler putih & merah...merah hanya untuk 1 bahagian dinding aje untuk mewujudkan kelainan & menaikkan seri ruang...cheeewwaahhh..yang lain semuanya putih...nampak bersih dan luas rumah! nanti saya upload photo ye..hehehe..

even saya dah berhempas pulas membasuh rumah last 2 weeks, umah tuh still berhabuk & tak betul2 bersih lagi...ptg ni lps kerja saya planned nak ke UP lagi utk cuci rumah sekali lagi...saya ni bolehlah dikategorikan sbg pembersih & cerewet pasal kebersihan...

this weekend, dah nak bawak masuk semua perabut...minggu ni mmg minggu yang mencabar dan memenatkan sebab saya kena packing semua barang2...pastuh nanti bile dah angkut ke rumah baru, kena unpack laks...penat sehhh..

No comments: